piatok, 21. júla 2017

Leto a melónové variácie

Melóny milujem. Asi sa ich nedokážem nikdy nasýtiť natoľko, aby som povedala dosť, už stačilo, už som sa vás prejedla. Po niekoľko rokov som kvôli tomu špekulovala nad tým, ako by som si toto ovocie, sorry, melón je zelenina, odložila na obdobie, kedy je už po ich sezóne.
Skúšali ste už niečo konzervovať z melónov? Mraziť ich? Kompótovať?

Vyskúšala som, ako chutí melón v sirupovej vode, mierne prevarený - ako keby som ho sterilizovala, nejako ma tá chuť neohromila aj tá jeho špecifická vôňa mi tiež chýbala. Jednoducho, asi nič nenahradí čerstvý sladučký melón, keď ho jete tak, že vám šťava steká až po brade. Nie, nemám rada krájanie melónov na kúsky a jesť ich vidličkou. To nie je ono.

Prehľadala som internet a niekoľko inšpiračných obrázkov na okamžité spracovanie melónov som našla. Ale skôr, ako ich rozkrojíme, musia dorásť do peknej veľkosti a hlavne dozrieť. Len sladučký melón je to pravé. Mám teraz na mysli nielen vodové melóny, ale aj tie ostatné. Melóny všetkých druhov.






A na záver, jeden pekný skoroakvarel. Musím popátrať, ktorý program toto dokáže.


Zdroj fotografií internet


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára