streda, 8. novembra 2017

Šťastie pôvodom z Madagaskaru

Konečne už budem aj ja šťastná a bohatá! Bola som obdarovaná novou izbovou kvetinou. Jej názov si asi nikdy nezapamätám, tak je pre mňa krkolomný.😟 Zamioculcas zamiifolia, v slovenčine zaužívaný len zamiokulkas. Budem si musieť nájsť nejakú pomôcku na to, aby som si ho zapamätala. Zatiaľ som však na žiadnu neprišla.

Ide vraj o nenáročnú rastlinu, ktorá znáša nielen horšie svetelné podmienky, ale netreba ju ani príliš často polievať. Práve naopak. Jej tmavozelené, mimoriadne sa lesknúce listy zadržiavajú vo svojich stonkách vodu a pri nadmernom polievaní môže dôjsť k hnitiu dužinatých koreňov a neskôr aj celej rastliny. Začína sa to prejavovať žltnutím a mäknutím listov.Takže s vodou budem musieť narábať opatrne.




Zásady feng-šuej nepoznám, ani sa týmto (vraj umením) nezaoberám. Podľa nich je táto rastlina, pochádzajúca z Madagaskaru, nositeľom peňazí a šťastia. Mala by však byť umiestnená v  aktívnom poli. Ale čo je to aktívne pole, to netuším. Takže neviem, či jej pôsobenie v mojom byte prinesie to, čo feng-šuej sľubuje.

Rastlinu som obdivovala už dávnejšie, ale nikdy som sa neodhodlala k jej kúpe. Keď som bola naposledy u sestry, všimla som si, že ju má aj ona. Hneď sa mi ponúkla, že mi z nej dá na rozmnoženie. Lenže sme na to zabudli. Ja som odcestovala domov a ešte v ten istý deň sa sestra rozhodla, že mi tú rastlinu kúpi a daruje už vypestovanú. Aj touto cestou ešte raz ďakujem! Sľubujem, že sa o ňu budem starať a pevne dúfam, že sa jej u mňa bude dariť.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára